lördag 22 augusti 2015

Solen glittrar på vattnet och jag drömmer


Igår var jag känslosam och gick tillbaks i tiden.
På både gott och ont. Det är skönt att veta att det inte förnekas utan finns kvar.
Även om det bara är jag och mina ord som finns kvar.

Idag är det en ny dag och jag tänker mig nya möjligheter.
Dricker Pepsi och funderar på vad jag vill.



Tänk om man hade en stuga vid en sjö ganska avlägset.
Då tror jag att jag skulle gått upp ännu tidigare och nakenbadat.
Kanske.




Eller bara sitta på en brygga / sten och bada fötterna och se naturen vakna.

















Stuga / hus är kanske orealistiskt men man kan ju flytta ändå om man vill
En annan lägenhet. Frågan är vart den skulle ligga.
Ibland har jag tänkt att jag skulle vilja bo i det huset där min etta låg.
Min bubbla.
Nära till Vättern.
Men då blir det längre till annat.
Stadsparkens hundhage ( finns förvisso en vid rocksjön men den är sämst)
Vattenledningsparken.
Stan, inte för att jag just nu kan gå till stan även om jag ibland skulle vilja.




För och nackdelar med allt.
Denna lägenheten tycker jag mycket om på vissa sätt.
Jag gillar var den ligger och framförallt gillar jag lägenhetens
layout. Köket, vardagsrum och balkong jämte varandra.
Ställerna där man umgås. Sovrummen längre bort och toan absolut
längst bort.
I och med min IBS och hur otroligt dåligt jag har mått över min mage
så är det där  med toans placering viktig för mig.
Balkongen är ganska rymlig och vi har en park utanför så man kan se lite annat än bara höghus.
Så det är väldigt bra med den här lägenheten
Det jag inte gillar är att bo på första våningen. På ett sätt skönt eftersom huset inte har någon hiss och det är jobbigt att flytta när man bor högt upp utan hiss. Tanken på att någon skulle kunna klättra upp på våran balkong är dock inte jätte roande.
En utav de absolut största nackdelarna är att vi bor utmed Jönköpings mest trafikerade väg.
Det blir avgas sot på allt.
Känns inte jätte hälsosamt i längden.




Jag får klura på det där med vart jag skulle vilja bo.
Var perfekta lägenheten eller huset/stugan skulle ligga.
Närhet till natur är viktigt i alla fall



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!