måndag 10 augusti 2015

Ullared Haul

När jag åkte på semester nu så åkte vi förbi Ullared ( Såklart! )
Vi hade ju Mymlan med oss och hon är för liten för att lämna på hunddagis så vi bestämde
att vi skulle springa in en gång var och att vi hade en timme på oss.
Jag märkte ju sen när vi kom fram till stugan att jag glömt de flesta av mina saker hemma så vi åkte dit en gång till så jag kunde köpa det "nödvändigaste"

Hund avdelningen var mitt första mål.
Jag hittade inte allt jag skulle ha därifrån dock en jag fick ju med mig lite annat 
istället! 

- Reflexer som man sätter runt tassar och hals 
Köpte en som hon kan ha nu och en när hon blir vuxen
Ni som känner mig vet att det där med reflex är viktigt för mig
pga att en jag "kände" är hjärndöd nu pga hon blev påkörd när hon 
rastade sin hund.
Jätte sorgligt. 
99 :- Tror jag att de kostade

- En grön ekorre / aktiveringsleksak
Det finns ett leksaksmärke (?) som heter Kong som 
har liknande leksaker men de är ganska dyra.
Den här var mycket sötare och kostade ca
40 :-

- Ett Tuff Tire
Ett leksaksdäck som Mymlan inte tycker är särskilt roligt
men jag köpte det inte för att hon ska leka med det egentligen utan
för att ha sen när hon är vuxen att börja dra.
Ca 40 :-

- Flexikoppel
Nu sätter ni nog i halsen när ni ser det.
Jag är ju egentligen inte för Flexikoppel men
på hundstranden och så hade jag ett behov av det.
Tänker också att jag kan ha det när jag ska öva på att gå lös
utan att hon egentligen är lös här i stan.
Ca 130 :-

- Liquid treat
Det är den deoliknande saken.
Det är alltså flytande "godis"
Jag köpte den mest för jag tänkte att jag kan 
försöka återanvända förpackningen.
Koka egen buljong och hälla i.
Ca 20 :-

- Hundben
Jätte konstig grej?
Hundben i typ silikon eller något som smakar vanilj? 
Köpte mest för det var roligt men My gillar det.
Ca 20 :-

- Bajspåsar
Köpte 10 förpackningar med bajspåsar för att det är billigt där.
4,95 :- / st
Jag vill ju egentligen köpa miljövänliga som bryts ner men 
J och jag pratade om det för ett tag sen.
Om jag slänger dem i en sådan där hundpapperskorg när man är 
ute och går så kommer de ändå bara bränna det.
Så i så fall får jag bära hem det och lägga i komposten här.

- Rosa Lampa
Återigen en grej för att skydda i mörker. 
Har redan en likadan grön men tänkte att det kan vara bra att ha två.
Ca 20 :-



Sen kom jag till hudvårdsavdelningen.
Där köpte jag lite av det jag "behövde".
Kommer inte ihåg pris på de här sakerna tyvärr.

- Lila hårfärg
Den var billigare där än hemma.

- Tandborste
Med en älg på eftersom vi såg en älg på vägen.
Det var ju ett tecken?!

- Ansiktsskrubb
Jag behövde någon form av rengöring till ansiktet och
det kändes på något vis som den var lite allt i ett.

- Loreal Paris Nude Magique blur cream 
Det var kaos på sminkavdelningen.
Tjejer kan vara galna.
Jag ville ha något med solskydd i och tänkte egentligen köpt 
en CC cream men råkade ta fel i kaoset så fick med mig
den här istället. 

- Loreal Paris Nude Magique CC cream
Jag fick tag i en CC cream sen med så har båda sorterna nu.
Ops!
Jag tänkte precis som med ansiktsrengöringen att den var allt i ett.

- Liten burk med nagellack tabort pads
Jag köpte ett lila nagellack som inte är med på bilden.
Hade rester av gammalt nagellack så då köpte jag 
de här för att ta bort de med.

- Proffs Ocean Mist
Jag hade egentligen tänkt köpa torrschampo till min lugg
men det fanns inte. Köpte istället denna för
tänkte att det i alla fall kunde fräscha upp håret lite +
att saltvatten är  bra för dreads.

- Body Butter
Behövde en fet hudkräm och det fick bli den här.
Jätte svårt att välja men den var i alla fall parabenfri ^^ 

- Bomullspads
Använder det till Mymlan när jag tvättar
öron och även hennes mage nu.

- Vanilj parfym
Parfym kan ju egentligen vara onödigt men 
jag visste ju inte vad vi skulle göra under veckan och tänkte 
det kunde vara kul att ha någon doft i alla fall.
Den här var billig plus att min kompis har den och rekommendera den.


Köpte en sminkborste och ögonbryns palett med men det glömde jag i kassan :( 

Jag brukar ju nu för tiden försöka välja saker som är djurvänliga men 
när jag köpte de här sakerna så tog jag inte riktigt hänsyn till det.
Jag behövde vissa saker och Gkås är nog inte stället man ska 
gå till om man vill ha djurvänliga produkter



- Doftljus
Två doft ljus med doft av lavendel  ( såklart ) 

- Glasburk med sugrör? 
Jag har typ suckat lite åt de här burkarna och inte sett någon användning
för dem men så råkade jag springa förbi den där och den var ensam i sin färg bland massa
orange och gula burkar så då kunde jag inte låta bli att adoptera den.
Använde den hela veckan!

- En liten hårfön
Min syster yster ( som jag hoppas inte läser här) 
fyller snart år och hon har önskat sig en hårfön
som går att ta med sig smidigt. 
Hon ska ha den när hon målar med vattenfärg på resande fot.
Hon gillar inte rött men det var den enda som var liten
och den kostade max 60 kr så jag chansar.



.
 - Leggings 
Leggings är ju det jag använder typ jämt.
Gillar inte byxor så mycket.
Dock så går leggings sönder väldigt lätt.
Lite extra lätt nu sen Mymlan kommit ;) 
Så jag köpte tre par

- Strumpor
Ett sexpack med strumpor i svartvitt med olika mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!