onsdag 26 augusti 2015

Hund tandborstning

Som runt det mesta i hundvärldens så finns det de som är väldigt för, samt väldigt emot, när de kommer till hundtandborstning.
Eller väldigt emot vet jag inte men de tycker att det är onödigt. 

Mina svärföräldrar har en kungspudel. De jobbar som tandläkare och när jag frågade dem vad de tyckte i frågan borsta eller inte borsta så tyckte de att det var onödigt. 
De hade inte gjort det utan gav deras hund ben och så istället och hon hade inte tandsten utan hade fina tänder. 

När jag skaffade My så hade jag inte köpt tandborste eller tandkräm till henne.
Nu har jag dock börjat och det är egentligen mest för att jag tror att det är bra att hon vänjer sig vid att jag och andra pillar i hennes mun. Hon har inte varit jätte nöjd med det men det har börjat gå bättre nu. Speciellt efter att jag började borsta med tandkräm.
Den verkar riktigt god ;) 

Sist jag köpte hundgrejer så köpte jag även en hundtandborste med dubbla huvuden. Den var jätte smidig. Det gick så mycket fortare och det kändes som jag kom åt bättre. 

Här är tandkrämen och tandborsten vi använder: 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!