tisdag 11 augusti 2015

Dagen avklarad

Både jag och My kan nog räknas som super trötta nu.

Dagen har faktiskt gått mycket bättre än jag trodde i förmiddags.
På jobbet var det stressigt och det kan ju låta som det var totalt jätte dålig tajming med stress men jag hann ju inte med att må dåligt utan var tvungen att fokusera på vårdtagarna så det var bra.

Efter det handlade jag och hämtade My hos sin underbara dagmatte!
Hon är så nöjd och trött när hon varit där.

Sen hann jag typ hem och åt på fem minuter, sedan var det dags igen.
Mymlan ville nästan inte följa med mig när vi skulle ut igen.
Hon tyckte nog jag var tokig?
Det var ju dags att sova!

Vi hämtade upp Saga som var så otroligt snäll och följde med på hundkursen.
Saga är så otroligt snäll och det rör mig så mycket.
Hon känner knappt mig men ändå så ställer hon upp på massa olika saker och helt ärligt så är det hon som gör att vardagen går ihop just nu! :)
Så tack Saga!
Jag hoppas att jag kan hjälpa dig någon gång och ge tillbaks lite :)

På kursen fick vi först veta att vi skulle lämna hundarna i bilen.
Jag har ju aldrig lämnat My i bilen så jag visste inte alls hur det skulle gå?
Stoppade in henne där i bilen och öppnade överallt så det inte skulle vara så varmt och så gick vi.
Jag har varit väldigt noga med att inte ömka Mymlan men i den situationen så värkte mitt hjärta.
Det kändes som att lämna sitt barn på dagis för första gången kan jag tänka mig?
Att börja med att lämna henne i bilen en längre stund kändes fel.

Saga var jätte snäll och hämtade henne sen och hon hade suttit tyst och snäll i bilen.
Min duktiga tjej!

Sen körde övningarna igång och det var ganska mycket att ta in både för mig och Mymlan.
Märker att vi behöver öva på vissa saker med störning mycket mycket mer.

Det var en inkallningsövning när man skulle slänga ut en leksak och så skulle man ropa på hunden och så skulle den komma till en utan att ta leksaken.
Mymlan sprang mot mig, vek av mot leksaken varpå jag vrålade nej så jag nästan tappade rösten och hon släppte leksaken. Sen började hon springa runt alla andra och först tänkte jag att det var kört. Att jag inte skulle lyckas kalla in henne. Det är ju dock ingen ide att ge upp utan man måste försätta.
Och till sist så kom hon faktiskt till mig och det gjorde mig så glad :D

Nu ältar jag lite. Dumt nog.
Men jag är nöjd med att jag klarade av dagen.
Jag är glad att vi var på hundkursen.
Vi är ju där för att utvecklas så egentligen är det skit samma att alla övningar inte gick perfekt idag.

Nu ska vi vila och sova.
God Natt

Hailiy och Mymlan har dragkamp.
Så fint att de leker med varandra
Hailiy är Sagas fina hund <3

Väntar på "varsågod" till godiset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!