tisdag 18 augusti 2015

Annan hundvakt

Idag har pappa varit hundvakt.
Detta för att det inte skulle bli så stressigt med hundkursen.
Jätte snällt och jag är jätte tacksam.

Men, jag tycker bättre att ha henne hos Saga.
Jag tror det är för att jag vet att Saga vet vad hon pysslar med.
Pappa är lite för snäll och låter Mymlan göra lite som hon vill.
Han lyssnar inte alltid på de regler jag säger heller.
Ett exempel på det är hoppandet.

Mymlan får INTE hoppa ner från saker och egentligen inte upp heller
utan man får snällt lyfta henne.
Det är ju inte något fånigt jag har hittat på utan det är ju pga leder osv.
Hon är valp, hon ska inte hoppa.

När jag säger det till honom kommer det bortförklaringar.
"Jag hann ju inte för hon var så snabb"
Han hade precis sagt åt henne att hoppa upp i bilen
( vilket hon faktiskt inte klarade av utan kom upp med
frambenen och sen försökte kravla sig upp )

Det gör mig lite ledsen för vill ju att hennes höfter och leder ska vara
bra. Det är en sådan simpel grej.

En annan sak.
Jag hade gjort matlådor till mig och J eftersom det blir stressigt mellan jobb
och hundkurs.
Pappa hade ätit av matlådorna för "det gjorde väl inget?"
Vad ska jag säga?
Nu får vi dela på en och det går ju .... men ja.

Sen lämnar han disk och allt efter sig.
Lägenheten är inte den mest städade just nu eftersom jag lagade mat precis innan jag gick till jobbet men ändå.

Fåniga saker och jag borde egentligen bara vara tacksam.
Men om han ska fortsätta vara det så får vi nog göra upp lite struktur i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!