onsdag 26 augusti 2015

Spårningspremiär

Igår på hundkursen så la vi spår för första gången.
Det var nytt både för mig och My men det var väldigt roligt så det är absolut något vi ska göra om.

Jag tror att nivån var lite hög för My såhär första gången.
Dels visste hon ju inte vad "Spåra" betydde och sen var det mycket störningar
med tanke på de andra hundarna.

Jag ska lägga kortare spår själv så hon får öva och så att hon lär sig kommandot spåra.

Hon klarade i alla fall av att gå halva spåret och hittade jackpotten. Haha!



Vi gjorde också en sökruta.
My var jätte taggad ( kanske )
Hon rusade in i sökrutan, förbi leksaken.
Sen tillbaks tog leksaken snabbt.
Släppte den och sprang och bajsa ^^
Så frågan är om hon var taggad eller om hon bara ville bajsa.
Det ska vi också öva på!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!