tisdag 25 augusti 2015

Tvillingsjälar


När J träffade Saga första gången så tyckte han att vi verkade vara tvillingsjälar. Jag kan förstå vad han kommmer ifrån. Tvillingsjäl är ju verkligen ett  stort ord.

Jag hittade Sagas blogg via en grupp på FB som heter Hundbloggar. Jag kommer inte ihåg exakt vad inlägget handlade om men det måste ju vara något som lockat mig.
Efter att ha läst första inlägget så läste jag några till och jag blev förvånad och glad för den här tjejen gjorde saker med sin hund som jag drömmer om att få göra med Mymlan.
Jag läste i hennes presentation av sig själv där det stod att hon hade en dröm om att Hailiy skulle bli en terapi hund.
Jag blev jätte glad. Jag tänkte att om vi fick kontakt kanske hon kunde ge mig och My tips på vägen eftersom hon kommit längre än vi gjort.
Jag skrev en kommentar på ett inlägg. Dock tvekade jag lite innan jag skickade den. Vill ju inte vara jobbig. Men så bestämde jag mig för att skicka kommentaren.
Efter en stund så svarade hon och vi skickade kommentarer till varandra lite till och från och sen började vi skriva på FB.
Det visade sig att den här tjejen som gjorde alla de här roliga grejerna med sin hund, bodde i samma kommun.
Hon var jätte trevligt och en dag frågade hon om jag och My ville träffa henne och Hailiy.

Jag är ju lite feg av mig i min natur ( lättare att säga nej än att säga ja till nya saker ) men jag bestämde mig för att det här var en bra sak och den var värd att ta tag i. Något jag ville!
Vi besämde att vi skulle åka till Dumme Mosse, hon skulle ta bussen till stan och sen skulle jag plocka upp henne på stationen.
När jag körde dit så var jag lite nervös men så fort vi träffades så släppte det.
Hon var så lugn och trevlig.
Vi åkte till Dumme Mosse men eftersom My inte kan gå så långt så gick vi bara en bit och sen satte oss i blåbärs riset och pratade.

Efter det så har vi hållit kontakten och blivit vänner.
Vi är väldigt lika på vissa plan och har mycket samma intressen.
Jag känner att jag verkligen får förståelse av henne för mina konstigheter.
Hon säger saker jag behöver höra innan jag ens visat att jag behöver höra det.
En sån otroligt fin och snäll människa!

Jag tyckte hon såg ut som en ängel när vi satt där i blåbärsriset och hon hade solen bakom sig och nu tycker jag inte bara att hon ser ut som en ängel. Hon är verkligen en av de snällaste människorna jag träffat.
En otroligt bra dagmatte till My med. My älskar både henne och Hailiy !

1 kommentar:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!