torsdag 27 augusti 2015

Den här dagen alltså ;)

Jag är på fasligt gott humör trots att den här dagen har varit ganska så... vill inte skriva otursdrabbad men något åt det hållet.
Nu är jag äntligen hemma igen och hoppas kunna få ordning på torpet.

Under förmiddagen krånglade min mage. Så fort jag åt så .. ja jag fick inte behålla något så att säga ( Jag kan inte kräkas ... )
Tillslut gav jag upp så nu lever jag på enbart cola och efter det har varit lugnt även om jag är väldigt öm i hela kroppen.
Jag är inte sjuk utan jag har IBS. Jag åt väldigt fet mat så jag antar att det är det som gjorde det.

På jobbet sen hade jag inköp med en boende. Den boende gillar inte regn och såklart spöregnade det.
På med regnponcho och parably på den gamle och så sprang jag med rullstolen till butiken.
Mina skor var som vattenpölar och regnjackan klarade inte trycket.


Efter att ha hämtat Mymlan så höll vi på att inte komma hem. Det är vägarbeten där jag bor. Vi bor på en gata som är enkelriktad och den gatan där man kör in har de grävt upp. Därför runda vi åt andra hållet. Där är det en korsning med flera flera filer och jätte mycket trafik. Där hade de stängt av trafikljuset. Det var K A O S. Så jag bestämde mig för att köra rakt igenom korsningen istället för att snedda och köra in mot oss. Så rundade jag ett annat kvarter och sen äntligen kommer vi hem. Jag parkerar och vänder mig om och ser att My ser väldigt märklig ut. Fattar direkt vad det handlar om och drar fram filten framför sig och strax därpå börjar hon hulka. 

Nu är vi hemma . Spyfilten ligger i tvättmaskinen och jag och Mymlan tar det lugnt.
När filtarna är klara ska jag försöka rädda mina skor genom att köra dem i torktumlaren. Vill inte ha skor som luktar surt :( 

Kanske ska jag testa och äta lite igen. Nu är jag ju ändå hemma.

Vad som än hänt idag så har jag tagit det med ett leende. Jag är lite förvårnad och imponerad av mig själv!

Tur för mig och Mymlisen att vi iinte tycker det finns något dåligt väder.
Bara dåliga kläder.
(  Dem stod jag för idag )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!