fredag 7 augusti 2015

Semesterförälskelse?

Hon for fram på cykelbanan jämte de gula åkrarna i eftermiddagssolen. Sommarklänningen fladdrade i den ljumna vinden och hon kände sådan frihetskänsla. Det var sådan kontrast mot stadslivet hemma. 
Här var lugnt och spartanskt och cykeln hon cyklade var minst 50 år gammal och om målad för att dölja rosten. Svart. Inga växlar hade den heller vilket hon tyckte var charmigt. 

Det enda som förstörde idyllen, tänkte hon när hon svängde ner på en grusväg kantad med odlingar, var att hon kände sig ensam. Hon var på semester med sina pappa och han hade inte direkt varit social. Han ville ta det lugnt, det kunde hon förstå, men han kunde väl umgås lite grann i alla fall. 


Hon bromsade in utanför ett rött hus så att dammet yrde. Klev av cykeln och gick in i lokalen. Där såldes alla tänkbara grönsaker som dessutom var odlade i landen runt omkring. Hon strosade sakta runt i den lilla butiken och kikade på alla sorters grönsaker som fanns där. Hon saknade absolut ingenting, här fanns allt. Hon köpte sedan lite potatis, en knippe persilja och en blomkål. Blomkålen köpte hon mest för att den var lila och fin! 

I kassan stod en yngre kille och när hon kom fram för att betala så började han prata om vädret. Samtalet fortsatte när hon berättade var hon kom ifrån. Han hade tydligen pluggat i närheten och kände till staden. De små pratade lite innan det kom en ny kund och han var tvungen att jobba.

Dagen efter cyklade hon återigen ner för att köpa grönsaker... 



Riktigt så var det inte utan delar är påhittade men tanken slog mig när jag cyklade hem med min lila blomkål att om man bara la till lite och gjorde om lite så hade det ju kunnat bli historien till en roman.
Jag är inte intresserad av någon annan än J men det var kul att träffa någon som var social. Han verkade försöka impa på mig dock med sina tatueringar och genom att berätta om sin bil som han körde runt och sladdade med.
Han kunde ju inte veta att sladdande med bilar gav minus poäng enligt mig ;)
Hade han däremot sagt han var vegetarian / vegan och värnade om miljön hade han fått plus poäng.

Men han hade inte vunnit ändå för som sagt;  J är den enda jag vill ha <3

En puttifnutt bild på oss när vi nästan precis hade blivit
tillsammans.
Bilden är tagen i skolan och sådär såg vi nog ut mest jämt?
Ihop klistrade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!