söndag 19 juli 2015

Att lätta sitt hjärta och må bättre

Jag har en tendens att stänga mina känslor inne.
Detta gör att jag ibland, ganska ofta, känner mig som en sprängfylld balong.
Känslor överallt.
Ångest och ont i själen-
Det är ju kanske inte bara därför jag mår dåligt alltid men en bidragande faktor.
Idag hände det en grej som fick mig att bli sådär sprängfylld.

Jag gick runt och blev allmänt ledsen för allting eftersom jag redan hade så ont i själen.
Det är inte lätt att säga till om hur man faktiskt känner någonting men tillslut så gjorde jag det.
Jag lyckades göra det på ett bra sätt med, tror jag. Så att personen jag sa det till inte tog illa vid sig och blev arg / irriterad så att det blev bråk.

Direkt efteråt så kändes det som att mina känslor  fick mer plats.
Jag har fortfarande lite efterdyningar av ångest men jag känner nu att jag kan gå vidare med min dag och försöka göra det här till en bra dag.

Det här är en sak jag verkligen verkligen behöver öva på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!