söndag 26 juli 2015

Dag 17 - Hur uppfostrad min hund är

Hahah, ja hon är ju valp så vet inte vad man kan kräva.

Nej men jag tycker hon är duktig.
Uppfostrad kan ju betyda vad som helst egentligen eftersom alla är olika.
En del kanske tycker det är att vara uppfostrad om man aldrig hoppar upp i möblerna medan andra vill ha hunden i soffan på kvällen.

Så det är ju relativt.

Nu när jag har Alfons så jämför jag dem en del.
Alfons är bara en hund. När jag träffade honom första gången hade han noll regler. Och då menar jag verkligen NOLL.

Nu har han väl lite regler men tex när man är ute och går med honom så lyssnar han inte på en för fem öre. Man kan ropa på honom, peta på honom och försöka locka honom men han bryr sig inte.
Han lufsar på och hans ända jobb är att gå runt och kissa. Han är ganska musklig så han kan slänga sig mot träd och sådant för att få kissa.
Innan när jag hade honom oftare tränade jag att han inte fick göra så utan att han var tvungen att få ett varsågod innan han fick gå fram och kissa.

My är mer observant på mig. Hon kan gå fint jämte och titta mig i ögonen. När vi är ensamma drar hon nästa aldrig i kopplet. Bara om man har någon med sig som går före.

Alfons piper mycket , Mymlan är oftast tyst. Alfons fick henne att skälla lite när det var hundar i närheten för att han blir så uppspelt. Hon verkade dock inte fatta vad hon skällde åt ;)

Jag vill ju ha en uppfostrad hund.
Får se hur det ser ut om något år :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!