måndag 27 juli 2015

Nya tag

Nu har jag landat i att vara själv.
Klart jag saknar J men de känns inte katastrof längre.

Nu ska jag fokusera på bra saker och göra de här veckorna så mysiga som möjligt.
Tända doftljus, pilla med lägenheten, hemma spa osv.

Idag ska jag till min nya kontakt på psyk.
Spännande! Gissar dock att jag kommer bli nervös när jag sitter i väntrummet.
Vet inte alls vad jag har att vänta mig.
Vad vet den nya människan om mig?
Kommer jag behöva dra allt från början?

Jag har förberett mig lite genom att tänka ut svar på standard frågan " vad kan jag hjälpa dig med?"
En sak som jag tänkt jag behöver lite hjälp med är att jobba med min självbild och självkänsla.
Jag måste bli av med mitt självförakt för det leder till så mycket onödiga negativa känslor.
En sak som kommer bli svår med det är att jag kanske måste avslöja mina mörkaste hemlighet som jag egentligen bara berättat för J och en gammal kurator.

J sa att jag nog verkligen poängtera att jag har problem med min sjukdom så att de inte tycker jag är för frisk för att gå där. De hade nämligen frågat det när de fick remissen.

Jag hoppas i alla fall att det ska bli bra och att hon och jag kommer klicka.
Ska dessutom bli väldigt skönt att veta jag har någon att vända sig till om det behövs.


1 kommentar:

  1. Hoppas att det går bra, och blir bra, med nya samtalskontakten! <3

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!