söndag 12 juli 2015

Dag 4 - Min första hund

Den här kategorin tänker jag göra om lite eftersom Mymlan faktiskt är min första hund.
Så istället för att skriva om enbart henne så tänkte jag skriva om hundarna jag varit hundvakt åt.
Tar dock inte med släkt och vänners hundar.

Först ut kommer Charlie.
Jag har letat som en galning efter bilder på honom men tyvärr hittar jag inga.
Googlade en bild men av de bilder som får användas var det svårt att hitta något som liknade honom men han såg ut på ett ungefär såhär:



Han var en blandning av Cockerspaniel och cavalier. Jag kommer inte ihåg hur gammal han var och sådär men han var väldigt lugn. Detta var runt 2009.
Han älskade att simma så han och jag brukade gå runt rocksjön så att han fick bada lite.
Vi gick också till rasthagen där vid Rocksjön med min kompis och hennes dvärgpudel men han var inte så intresserad av att leka med andra hundar utan lufsade mest runt.
På den här tiden var jag säker på att jag skulle skaffa en Borzoi kommer jag ihåg.
Jag tror att jag hade satt upp lappar på Ica om att jag kunde vara hundvakt.

Andra hunden jag var hundvakt åt var Alfons.
Världens bästa Alfons.
Här är jag säker på att jag satte upp en lapp på Ica och det var ju världens lyckträff.
Alfons var ungefär 6 månader när jag träffade honom första gången.
Vi möttes utanför en djurbutik som hette framtassen och när hans matte skulle åka och jag gå så följde han snällt med mig. Hans matte blev helt förvånad för han vände sig inte om en enda gång.
Oj vad mycket kul Alfons och jag har haft och vilken viktig del han är och har varit i mitt liv.
Jag kommer ihåg att det väldigt snöigt den första vintern där med honom och vi hängde uppe hos min Farmor och Farfar och sprang runt i skogen.
Han har verkligen själsligt hjälpt mig så otroligt mycket.
Det bästa med Alfons är att han älskar att vara med och jag hoppas att han och My ska bli bästisar så att de kan hänga med båda två.

Alfons är en schnauzer blandning och nu tror jag han är 5 år ungefär.
Jag får fortfarande låna honom när jag vill och jag känner nu att jag faktiskt har lite Alfons abstinens.

Alfons på kökssoffan hemma hos Farmor och Farfar

Efter Alfons har jag även varit hundvakt åt Lex. En blandning mellan sheltie och dansksvensk gårdshund. Honom kom jag i kontakt med via en kompis. Hon hade fått frågan om hon kunde vara hundvakt men det kunde hon inte för att hennes hund inte är så förtjust i andra hundar.

Lex är en utav de mest väluppfostrade hundar jag träffat. Han kan så otroligt mycket. 
Han är dock väldigt orolig av sig och är tillexempel rädd för att dricka vatten. 
Väldigt lätt att ha att göra med dock och även han är en sådan som älskar att vara med. 
Galen i pinnar! Om han tror att man är på väg att plocka upp en pinne så tar han den snabbt och springer i väg med den och sen vill han att man ska ha dragkamp :) 




Efter de här tre så kom Mymlan in i vårat liv :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!