onsdag 22 juli 2015

Näst sista gången på valpkursen

J kunde inte följa med på kursen idag utan hade med mig min fina vän A.
Det var tufft idag. Jag mådde redan lite ostadigt.

Fick frågan hur mycket jag rastade My.
Vi går ut på morgonen och kissar, sen in.
Sen går vi ut och in några gånger på förmiddagen.
Strosar lite i parken utanför.
Sen får hon en, max två "riktiga" promenader på kanske 1 - 2 km.
Ofta i långlina i skogen.

Så mycket skulle jag tydligen inte gå med henne.
Detta är något vi börjat med nyligen för när vi var hos veterinären
och berättade att vi körde på fem minuters grejen så vi var uppe i 15 minuter promenerande
så var det alldeles förlite.

Jag vet inte vem jag ska lyssna på?
Svårt.

Kände mig dum dum dum och började nästan gråta.
Jag är känslig.
A peppade mig dock och jag bet ihop för jag vet ju att ångesten är övergående.

Kursen gick bra även om det var kämpigt.
Svårt att få My att behålla fokus när det är så mycket hundar och intryck.
Hon är dock bäst i världen och försöker verkligen.
Men när hon blir trött så blir hon som bekant ganska bitig.

Jag var på riktigt så trött att jag skakade när vi gick därifrån.

Innan jag lämnade av A så hade vi ett prat om en känslig grej.
Jag måste tänka över vad jag vill egentligen. Så lätt att trycka undan sådant.

La mig ner på golvet och grät i 10 sekunder precis.
Nu känns det lite lite bättre.

Ska äta en bulle och sen sova.

Förlåt för positiviteten.
Jag vill inte vara neggig. Kämpar :) lovar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!