fredag 31 juli 2015

Veterinär

My har utslag på magen och har haft någon vecka.
Det har inte varit så farligt så jag har bara rengjort och låtit det vara.
Nu har hon dock börjat tvätta själv och det har blivit lite värre så nu
ska jag försöka få en tid hos veterinär.

Vi kommer ju säkert inte få någon idag dumt nog och jag åker på semester på söndag så vet inte hur jag ska göra.
Får väl ringa olika veterinärer och se om jag får napp någonstans.
Börjar med våran "vanliga"veterinär.

                                                                               ~

Senare:

När jag ringde veterinären så sa hon i telefon att de inte hade några tider men om vi kom förbi så kunde hon kika på magen. Hon trodde nämligen att det var fukteksem.

Så vi åkte dit och fukteksem är det inte. Eventuellt kan det vara acne.
Vi gick en kylgel och någon specialtvål som jag skulle testa och se om det hjälpte.

Bild på hur magen såg ut i morse:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!