torsdag 2 juli 2015

Psyk har äntligen tid för mig

Idag fick jag ett brev från psyk och jag har äntligen fått en tid!
I slutet av juli så är ju ett tag kvar men har man väntat sen oktober så spelar inte det så stor roll.

Min kontaktperson gick i pension innan jul, tror jag det var. Långt innan det skickade hon in en remiss till den mottagningen som jag egentligen hör till.
De hade inte tillräckligt med personal så sen dess har jag fått vänta.

Det har varit tufft ibland när jag mått riktigt dåligt men jag har ändå klarat mig.

Men nu har jag en tid, hos en ny person som jag inte känner. Jag kommer vara galet nervös när jag ska dit.
Vet inte vad jag ska vänta mig mer än att jag kommer få dra allt gammalt jobbigt groll igen.
Berätta de känsligaste sakerna och så.
En sak i taget så blir det bra.



1 kommentar:

  1. Alltså psykvården... När min läkare gick i pension så hade jag turen att min psykolog/kontaktperson erbjöd sig vara med när jag har träffat den nya läkaren. Blev en smidigare övergång när jag hade hjälp av någon som känner mig och kunde prata å mina vägnar när jag själv körde fast. Hoppas du träffar en person som det går lätt att prata med i alla fall <3

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!