måndag 6 juli 2015

Överstimulerad vovve?

Jag har känt mig som världens tråkigaste matte nu när jag är sjuk.
My är ju en ras som behöver mycket hjärngympa så idag har jag klicktränat henne att gå fint i koppel.
Även klickat för att försöka få henne att sluta bita i oss och hoppa på oss.
Vet inte om man får göra det?

Jag stod still och tittade bort när hon bet i mina kläder och när hon slutade så klickade jag och hon fick godis.

Sen har hon fått träna lite passivitet med "Tvångsgos". Ligga i soffan och bli klappad.
Det är en utav de svåraste momenten för henne. Så det behöver vi verkligen träna på.

Sen har vi ju gått ut med henne när hon behövt gå ut och busat lite inne.

Kanske att detta blev för mycket för henne för nyss låg hon och flåsade i sömnen och så brukar hon göra när hon t.ex. varit på valpkursen och fått mycket intryck.

Nu andas hon lugnare igen men hon är helt däckad.
Är ju snart läggdags med så det gör ju inget om hon är lite trött nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!