torsdag 30 juli 2015

Sista valpkursen

Igår var som sagt sista valpkursen och jag var ju väldigt trött och ett tag där funderade jag på att fega ur och inte åka.

Nu i efterhand är jag glad att jag åkte i alla fall även om det hela var otroligt utmanade.
Jag vet inte varför men jag tycker det är lite jobbigt att vara på hundkurs.

Jag känner mig granskad och dålig.

Igår hade vi uppvisning av trick. My kunde ju inte skälla på kommando så vi körde high five istället :)
Safeade lite för det är ett trick som hon kan super bra och har kunnat länge.

Det var också stafett. Man skulle gå till första "rutan". Och fick bara ge ett kommando annars blev det minuspoäng.
My och jag körde först för jag ville ha det överstökat. Haha.
Först var det sitt. My nosade och var distraherad men satte sig ändå när jag sa sitt <3 Sen nästa ruta var ligg. Alla andra hundar brukar man få kämpa lite med för att de ska lägga sig ner medan My bokstavligt talat slänger sig ner. Alla skrattade ^^ Rutan efter det var stå och jag tror att jag eventuellt råkade ge ett dubbelkommando där. Sen var det inkallning. Jag gick från rutan till platsen där man skulle inkalla och det gjorde nog att vi inte vann. Gick på tid nämligen. Inkallningen var inte heller något problem.
Tror folk är trötta på mitt och Js "biidiidiidii!" men hon kommer jätte glatt :)

Hunden som vann var klassens stjärna.
Hon har vunnit allt än så länge.
De fick pluspoäng för att hon var okopplad.

Jag är ingen tävlingmänniska. Vill inte vinna och inte hamna sist för vill inte sticka ut alls.
Har lite dåligt samvete å mymlans vägnar för hon förtjänade att vinna och hade jag sprungit hade hon nog vunnit. Men i mina ögon är hon den största vinnaren och jag är så stolt!

Vi fick även testa att gå lite på agility banan.
Tunnlarna var läskiga i början men när vi mutat med lite korv sprang hon glatt igenom självmant <3

Diplom fick vi.
Kändes faktiskt som en milstole att klara av att gå en kurs.
Nästan lika glad som när jag tog körkortet :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!