tisdag 7 juli 2015

Veterinär, blåmärken, rivsår och aj

Vi tränar på med Mymlan och försöker få henne att inte bitas.
Med hjälp av klickern har vi fått henne att släppa snabbare.
Ändå längtar jag tills vi får expert tips.
Eventuellt i morgon innan valpkursen.

Jag lyckades bada henne själv idag.
Hon blev mutad med korv med jämna mellanrum och då stod hon snällt kvar.
Så himla imponerad. Hon försöker fly i vanliga fall så att hon lyckades hålla sig var verkligen sensationellt.

Efteråt så fön tränade jag henne lite.
Satte igång fönen på lägsta effekten och höll korv så hon var tvungen att gå förbi den för att få korven.
Gick bättre och bättre.

Sen såg det ut som att hon behövde bajsa så jag var tvungen att gå ut med henne. Jag insåg att det skulle bli jobbigt.
Det blev värre än vad jag hade tänkt mig.
Hon försökte dra ner mina byxor och bet hårdare än vanligt.
Jag fick host attacker så jag inte kunde andas och tillslut så gick det liksom inte längre.
Jag fick lyfta upp henne och bära in henne.

Det gör ganska ont att bra en 10 kgs hund som inte är still när man har hostat sönder en muskel.

Är lite ledsen över det här med bitandet.
Det är svårt att träna henne  när det oftast slutar med bitattacker.
Vi försöker stå helt stilla och titta åt andra hållet och vara tråkiga för att hon ska förstå att det är en tråkig lek men det är svårt att stå till när hon med sina sylvassa tänder biter i oss och inte bara kläderna.

Någon som har några tips?

Sista promenadens skörd av blåmärken / bitmärke

Imon ska vi förresten till veterinären.
Jag har tyckt att hon gått underligt med bakbenen och eftersom jag inte släppt det så tänkte jag att det var bäst att kolla upp det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!