måndag 6 juli 2015

Skruttigare blev jag

Nu har som sagt varit sjuk mer än en vecka, snart en och en halv.
Tro inte att jag håller på att bli bättre.
Hostar fortfarande slem och snorar.
Febern har höjts och ligger nu runt 39 istället för runt 38 OCH
jag har hostat sönder ett muskelfäste.

Aj säger jag bara.

Så idag blir det att försöka ta sig till vårdcentralen.
Dels så de får kolla på mig och dels för att försöka få något läkarintyg.
Jag har aldrig sjukanmält mig till försäkringskassan innan.
Har max varit borta några dar så har tyckt det varit onödigt.
Nu rör det sig om så långtid så tänker det är bäst.

Varje gång jag hostar eller gör något när jag använder den muskeln och slappnar av
känns det som om jag får en karatespark i sidan av någon med stålhätta.
Typ.
Kanske inte riktigt.
Men det är inte skönt i alla fall.

Stackars Mymli. Matte bli bara tråkigare och tråkigare :(
Tur att J är ledig från jobbet idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!