torsdag 23 juli 2015

Två hunds- ägare?

Häng på balkongen


Spanar

Alfons är här över helgen. Har varit ganska mycket ensam med två hundar idag. Spännande. Alfons är ju så himla snäll så det går ju bra men han kan ändå bli lite trött på busbarnet My. 
Han är inte så mycket för att leka mer en korta stunder. My där emot skulle nog kunna leka tills hon stupa. 
Promenader med två hundar som drar är också ganska spännande. 
Mymlan tränar jag ändå för att inte dra medan Affe väl inte är sådär jätte tränad i det.
Men det är ändå kul att ha dem och det är ju livfullt här. Inne har jag lyckats få lugn i alla fall. 

En rolig grej. I början av dagen så vågade inte Alfons röra Mys tjurmuskel och inte hennes leksaker. Jätte försiktig.  Sen har vi hängt på landet, gått promenader ihop osv. Jag gav honom ett vegetariskt grisöra så han skulle ha något eget men det gick han och gömde i tvättstugan.

När vi sen kom hem så gick Affe in i köket och tog Mys grisöra. Jag tog det ifrån honom för han har känslig mage så han borde inte äta det. My tog tillbaks det och Alfons fick ett vegetariskt öra som ska vara skonsammare för hans mage. Han glufsa i sig det ganska snabbt och låg och chillade. När My tröttnat på sitt grisöra var han snabbt där och tog det sista och tugga i sig.. Det var sådan liten bit att jag inte lyckades få ur det ur munnen på honom. Sen skulle vi på promenad och när vi gick ut i köket så sprang han och hämtade sitt vegetariska grisöra. Jätte stolt; "den som spar han har!"
Fick ta det ifrån honom dock.
Tre grisöron på en kväll är nog lite lite förmycket ;)

Nu ligger båda hundarna nöjda och sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!