onsdag 29 juli 2015

Tappade tron

Jag försvann härifrån ett par dagar.
Ingen märkte det kanske men det berodde i alla fall på att jag kände att vissa människor på nätet kan vara så hårda och jag ville inte utsätta mig för det.
Sen var det folk som var snälla istället så nu känns det inte lika kört.

Jag tror jag skrev om att veterinären sa åt oss att gå mycket mer med Mymlan och att när jag berättade det för ledaren på hundkursen tyckte hon vi gick för mycket?

Jag kände mig ganska förvirrad så jag skrev till min uppfödare och frågade SAMT att jag skrev i ett valpforum.
Det var i det här forumet som det hände.

Jag har skrivit där innan när jag fortfarande funderade på om Gronendael passade mig.
Det var framför allt en person där som var väldigt negativ och tyckte inte att det gick för mig att ha en grönis. Jag pratade med uppfödare ( plural ) om det de skrev och frågade om de tyckte det stämde.
Frågade om de trodde att det skulle fungera att ha en grönis i det liv jag lever.

Så nu skrev jag igen då i det här forumet om hur mycket man skulle gå med en valp i Mymlans ålder.
Jag berättade att jag innan kört 5 minutersmetoden + kiss o bajsrundor + vara ute och leka men att en veterinär nu sagt åt oss att gå mycket mer promenader .

Personen som svarade negativt angående att jag skulle skaffa grönis svarade även på detta inlägg med rubriken " varför frågar du här?"
Hon skrev saker som att jag ju ändå inte lyssnade på folk som svarade i forumet och refererade till min gamla tråd.
Hon skrev i princip också att det var konstigt att en uppfödare låtit mig köpa hund.

Jag brukar i vanliga fall inte svara på den här typen av kommentarer men nu kände jag att jag ville göra det för att den gjorde mig ledsen.

Jag svarade blandannat att jag inte kände mig välkommen i forumet. Jag trodde att forum var till för att hjälpa varandra osv. Jag skrev också att jag pratat med många uppfödare och inte bara en och att jag hade tagit upp saker som de i forumet skrivit.

Först väntade jag på att hon skulle svara. Det gjorde hon först inte. Sen tänkte jag att det var lika bra det.
På kvällen hade jag 7 mail från det här forumet om att jag fått nya kommenterar. Jag drog mig verkligen för att läsa dem. Tänk om alla skulle vara så negativa.

När jag väl läste dem blev jag dock glatt förvånad. De andra var saker som faktiskt svarade på min fråga och vissa ifrågasatte också hennes svar och sa att jag var väldigt väkommen i forumet.

<3

1 kommentar:

  1. Usch för folk som bara trycker ner och sån't :-(
    Skönt iaf att det fanns dem som stod på din sida i forumet! <3

    Jag har saknat dina inlägg, har varit inne på din blogg här ett par gånger för att se om du uppdaterat... Hihi! :-)
    MVH,

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!