tisdag 21 juli 2015

Dag 13 - Var min hund har eller kommer tävla i

Jag och Mymlan har inte tävlat något än för hon är ju så liten och jag vet faktiskt inte om vi kommer tävla i framtiden heller.
Det är så svårt att säga för jag vet ju inte hur det kommer gå för oss.
Jag drömmer om, precis som de flesta, en lydigt super duktig hund.

Det är inte lätt och det ligger hårt arbete bakom, det förstår jag verkligen.
Men vi ska jobba på vi två.
Jag märker redan nu att hon börjar komma in i den mer självsäkra fasen.
Det är svårare att gå "fint" med ögonkontakt nu för det är så mycket annat som lockar och som är spännande. 
Det går fortfarande men jag inser att snart kommer vi / jag verkligen få jobba för att få henne att följa. 

Det blir fler kurser och jag ska träna med henne mycket så hoppas jag verkligen att det ska gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!