söndag 19 juli 2015

Dag 11 - Vilka hundsporter man provat / vill prova

Just nu går My och jag valpkurs.
En utav de bästa grejer vi bestämt oss för att göra.
Vi har lärt oss så mycket där och jag tror inte vi hade varit bra hundägare om vi inte gått där.
Man blir lätt vilsen och det är svårt att veta hur man ska hantera allt.

Vi har tänkt att vi ska fortsätta och gå fortsättnings kursen.
Det känns viktigt och sen vill jag gå vardagslydnad.

Sen får vi se lite.
Jag vill testa allt möjligt men vet inte vad jag kommer välja först.

Kurser jag skulle vilja gå är i  alla fall:


  • Agility
  • Vardagslydnad
  • Grundkurs
  • Tävlingslydnad
Sen vill jag testa att spåra och att dra. 

Saga och  Hailiy  gör något som heter canicross som jag aldrig hört talas om innan men som jag tycker verkar vara en bra grej! 
Deras blogg är förövrigt väldigt inspirerande till olika andra hundaktiviteter tycker jag. 

Jag tänker i alla fall att jag ska försöka gå minst en kurs om året. Gärna fler. Märker ju lite vad ekonomin tillåter och så. 


1 kommentar:

  1. Ahw, va' gulligt med länken och att du nämner oss ^^ Hihi! <3

    ...Och skoj att du har så många planer på vad du/ni vill testa på! Draget är verkligen superkul, bra både psykiskt och fysiskt ! :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!