torsdag 23 juli 2015

Resultatet av en tjuvparning


Alfons behöver ju ganska mycket mer motion än vad Mymlan behöver så när J kom hem åkte jag och Affe iväg och gick nästan 4 km i långlina. Valde den backigaste av rundorna och märkte att min kondition har blivit jätte dålig. Inte så att jag dog av backarna men jag kände av dem och det tror jag inte att jag hade gjort innan.
Kanske inte så konstigt dock för dels var jag ju sjuk i två veckor och sen har jag inte gått så himla långt sen vi skaffade My.
Innan My gick jag mellan 10 000 - 20 000 steg om dagen. Nu går jag ungefär 0 - 10 000 steg om dagen. Säger ju endel.

Skönt var det i alla fall. Alfons  fick upp vittring på rådjur och han är ju resultatet av en tjuvparning mellan två jakthundar så han blev ganska uppspelt.
Rolig grej var dock att en hund skällde på vänster sida om oss och han tittade efter den och samtidigt kanske två meter ifrån oss på höger sida så hoppar det iväg ett rådjur som han totalmissa.
Lika bra det för han lider så när han inte får jaga dem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!