torsdag 16 juli 2015

Första simturen

Idag efter jobbet så bestämde jag mig för att åka upp till landet hos farmor och farfar.
Pappa hade varit hundvakt åt My när jag var på jobbet så han hängde med.
På vägen stannade vi på Hööks och köpte en sådan HÄR flytväst till My.

Hon hade redan en men den är för stor för hennes kropp och den kommer bli för liten för hennes vikt när hon är färdigvuxen.
Den här sitter mycket bättre på henne.


Här är den "gamla" flytvästen. Den är stl L och tar 10 - 20 kg.
Den är för stor runt halsen och lite för lång så den går inte spänna åt där bak runt magen.
My väger ca 11 kg redan så hon kommer inte kunna ha den denna sommaren och nästa sommar kanske hon väger för mycket.


Ingen jätte bra bild men här är den nya flytvästen på. Den nya flytvästen är i stl 40 och klarar 20 - 30 kg. My kommer väga någonstans 20 - 25 så den kommer hon nog kunna ha tills den blir utsliten. Den här är mycket mer rejäl och har vaddering undermagen och mycket reflexer.
Jag tycker att den verkar likvärdig med flytvästar för hundar för ca 500 kr men denna kostade bara 129 :-
Väldigt värt!

My har gått i vatten själv till ungefär magen. Jag har också testat att hålla henne i vattnet där det är djupare och då har hon "klampat" väldigt men ändå kunnat simma. Med flytvästen simmade hon mer lugnt och inte lika klampigt. Hon simmade dock mot land så fort jag släppte henne men jag hoppas att hon i framtiden ska tycka att simma är roligt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!