söndag 26 juli 2015

Hundtips: Klippa pulpa

Det där som man hoppas att man aldrig ska lyckas med; att klippa för långt in.
Men ibland så händer det. Kan bero på att hunden sprattlar till eller vad som.

För mig har det bara hänt en gång än så länge och jag är glad att folk hade berättat för
mig innan att det blöder väldigt mycket men det gör inte så ont.
My verkade inte märka att hon blödde floder alls och hon visade inte att det gjorde ont
så först märkte varken jag eller hon någonting.

Det finns ett medel som heter blodstopp som man kan använda när olyckan är framme men
dagens tips är faktiskt att man också kan använda t.ex. Potatismjöl

Det har man ju ganska ofta hemma och det är billigare än blodstopp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!